Thursday, August 13, 2009

RAMADHAN AL-MUBARAK 1430H - Siri 1

Bismillahirrahmanirrahim..
Alhamdulillah..Segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam. Selawat dan salam buat junjungan besar Nabi Muhammad saw dan keluarga serta para sahabat sekaliannya. Semoga dilimpahkan Allah akan rahmat-Nya kepada kita semua muslimin & muslimat FKUM... Amin. amma ba'du;

Setiap ibadah yang perlu kita kerjakan perlu pada pengetahuan tentang ibadah tersebut; ciri-cirinya, pelaksanaannya, peraturannya dan fadilat-fadilat, baru kesempurnaan ibadat itu kita rasai. Begitu juga pada ibadah puasa yang akan kita jalani nanti..perlu pada pendedahan awal teori dan praktikal, persediaan awal mental dan jasmani, pembersihan awal jiwa dan rohani pengetahuan awal fadilat dan peraturan hukum-hakam dan sebagainya.

MIMBAR KSR mengajak saudara muslimin muslimat FKUM untuk sama-sama menyemak semula, post-mortem dan menilai ke atas usaha pembaikan ibadah puasa kita pada tahun ini. Rebutlah peluang dan tawaran paling lumayan yang Allah swt sediakan selagi stok umur masih ada. Tumpukan dan fokuskan matlamat kita untuk mencapai puasa dan ibadah sunat yang lain pada yang terbaik kali ini.

bersambung...
=ksrmimbar=

No comments:

Post a Comment